بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

حتما آینده ایران درخشان است به شرطی که پای ما در زمین واقعیت و چشم ما به آرزوها باشد.

شرق:

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در کلاب‌هاوس گفت:


حتما خاطر دوستان هست که یک اجماع امنیتی علیه ایران در دنیا شکل گرفته بود و بالاترین مرحله که صدور قطعنامه فصل هفتمی است که شش قطعنامه علیه ایران صادر شده بود. 


در سند شورای امنیت از قطعانمه‌های فصل هفت، دقیقا ذکر کرده که بجز یک قطعنامه، مابقی فصل هفتمی بوده است.


هیچ رابطه‌ای بالاتر از رییس اداره، ایران با کشورهای اروپایی نداشت؛ حتی با روسیه. ایران موشک‌های ضدهوایی s300 از روسیه خریداری کرده بود و چون این‌ها ابزار دفاعی بودند و تحت هیچ تحریمی هم نبودند، روسیه با وجود دریافت پول، ارائه نکرد.


سازمان شانگهای که در زمان دولت روحانی، ایران عضو آن شد و آقای رییسی در اولین اجلاس آن شرکت کردند، به دلیل رفع تحریم‌ها بود.


 آمریکا با همان اجماع جهانی به راحتی توانسته بود ایران را از بازار نفت حذف کند. اگرچه با کوشش دکتر زنگنه و همت پرسنل و مهندسان نفتی به دو میلیون بشکه برگشتیم اما ما را از بازار بین‌المللی حذف کرده بودند.


 در کتاب «راز سر به مهر» حدود ۲۰۰ صفحه و در کتاب «پایاب شکیبایی» حدود ۳۰ صفحه را خودم قبل از چاپ حذف کردم. 


کتاب پایاب شکیبایی در سال آخر وزارتم نوشته شد و ناراحتی‌هایی سال آخر را نخواستم در کتاب ادامه دهم.


 بیشترین مخالفت برای وزارت خارجه در دوره اقای روحانی، از جانب خودم بود. در کتاب نوشته‌ام که چند مرتبه آقای روحانی دراین‌باره با من صحبت کردند و نپذیرفتم. 


دیدگاه‌های من را خیلی‌ها می‌دانستند. روزنامه کیهان از دهه هفتاد حملات شدیدی علیه من داشت. بعضی افراد هم چون با نگرش آن‌ها همراه نبودم، موافق وزارت من در دولت اقای روحانی نبودند. برخی نمایندگان مجلس نهم و دهم و یازدهم تلاش زیادی علیه من داشتند و هیچوقت رابطه گرمی با مجلس ایجاد نشد.


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در کلاب هاوس گفت:


کجای برجام بر اساس اعتماد صورت گرفت؟ آمریکا توانست برجام را «نابود» کند؟ چرا نتانیاهو گفت تمام تلاشش از بین بردن آن است؟


مهم‌ترین ابعاد قدرت، رضایتمندی شهروندان است. 


بدون عزت و رضایتمندی شهروندان، تمامیت ارضی هم مخدوش می‌شود.


مزیت‌های ما در ابعاد معنایی قدرت است. این که ایران به‌عنوان کشور مستقل و حامی مقاومت شناخته می‌شود. این‌ها ابعاد معنایی قدرت ایران است؛ هیچ کشوری ابعاد قدرتش را از بین نمی‌برد.


هم در طیف انقلابیون و هم در طیف مخالفان جمهوری اسلامی، هر دو این مشکل را دارند که ابعاد قدرت را فراموش می‌کنند. 


قدرت در جهان پس از جنگ سرد چندوجهی شده است. قدرت نظامی، اقتصادی، جغرافیا، و حمایت مردمی از منابع مهم قدرت هستند. به دست خودمان منابع قدرت خودمان را از بین نبریم.


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در کلاب هاوس گفت:


در ترافیک، به‌جای عبور از یک خط، چند لاین خودرو تشکیل می‌دهیم و نتیجه آن دیرتر رسیدن تمام ما است. چون آرزو داریم سریع‌تر برسیم.


سیاست خارجی و داخلی از این قاعده مستثنی نیست. اگر گفتم خودمان انتخاب کردیم، منظورم این نبود که خودمان انتخاب کردیم چنین وضع اقتصادی داشته باشیم یا فرزندان ما بیکار باشند.


من هم از این وضعیت شرمنده هستم. عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم اما واقعیت این است که تمام برنامه‌های توسعه‌ای ما از رژیم گذشته تا بعد از انقلاب، همه بر اساس آرزو بوده است.


باید تغییر کنیم. تنها کشوری نیستیم که این مشکل را داشتیم. آلمان در فاصله دو جنگ جهانی بیشترین آرزومندی را داشته تا این که با تصمیم جمعی اصلاح کردند


حتما آینده ایران درخشان است به شرطی که پای ما در زمین واقعیت و چشم ما به آرزوها باشد. 


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در کلاب هاوس گفت:


در مصاحبه با آقای رشیدپور که گفتم «خودمان انتخاب کردیم»؛ ایشان پرسیدند چرا ترکیه و مالزی مشکلات ما را ندارند و من آن پاسخ را دادم. که استفاده‌های زیادی از این جمله من شد. اما شرایط من به‌عنوان وزیرخارجه کشور، طوری نبود که بخواهم به آن جواب بدهم.


یکی از بی‌نظیرترین و چالشی‌ترین مصاحبه‌های صداوسیما با یک مقام کشور بود. در کتاب «راز سر به مهر» و «پایاب شکیبایی» دراین‌باره مفصل توضیح داده‌ایم. 


سال‌هاست بر اساس آرزومندی برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ نه واقعیت. و چون بر اساس آرزومندی پیش می‌رویم به اهداف خود نمی‌رسیم.


به کسانی رای ندهیم که با زبان آرزوها با ما صحبت می‌کنند. تا زمانی که با زبان واقعیت صحبت نکنیم، نمی‌توانیم آینده را بسازیم. از دوره صفویه آرزو داشتیم به دوره هخامنشیان برگشتیم؛ صفویه به آن نرسید و به قاجار و ترکمنچای رسیدیم.


کسانی که با زبان آرزوها رفتند زمین بگیرند اما مجبور به امضای ترکمنچای شدند. هر روز داریم براساس آرزوها صحبت می‌کنیم. و کسانی که با زبان واقعیت با ما صحبت می‌کنند، آن‌ها را «واداده» می‌نامیم.



رای ندادن یک آرزو است؛ آرزوی این که یک پیامی ارسال شود، که نمی‌شود. امیدوارم در ۸ تیر، رای دهیم. 


برخی آرزو می‌کنند که با «رای ندادن» بتوانند کاری انجام دهند. در سه انتخابات گذشته دیدیم که چه شد. آلمان‌ها هم سال‌ها بر اساس آرزوها پیش می‌رفتند تا این که تصمیم گرفتند بر اساس واقعیات کار کنند.


 باید نگرش واقع‌بینی داشته باشیم تا بتوانیم آینده بهتری بسازیم. ایران خیلی امکانات دارد و باید بر اساس همان‌ها برنامه‌ریزی کنیم، نه آرزوهایی که واقعیت ندارد.


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در کلاب هاوس گفت:


آرمان‌ها به ما «دید» می‌دهند که به کدام سمت برویم. اگر پا روی هوا بگذارید و بر اساس واقعیت برنامه‌ریزی نداشته باشیم، به آرمان و هدف‌ها نمی‌رسیم.


بعضی یک ببر کاغذی می‌سازند و بعد سرافرازانه می‌گویند آن ببر کاغذی را نابود کرده‌اند.


بیشترین دفاع از برنامه پهپادی و موشکی داشته‌ام. بسیاری از این رفتارها هم به ما تحمیل شد. موشک و پهپاد به ما نمی‌دادند و ما خودمان آن را ساختیم.


حتما فردا مجددا حملات شدیدی به من خواهد شد؛ اما باید بپذیریم که «حضور» در جایی، آرزو است اما «نفوذ» با واقعیت هم‌خوانی دارد.


هیچوقت برای تحصیل و… از سهمیه، چه در رژیم قبلی و چه در جمهوری اسلامی استفاده نکرده‌ام.


کسی که به من می‌گوید دهنش را مثل اسب آبی باز می‌کرد؛ این حرف‌ها مخالف اندیشه کردن است. اما من حرفی که با دانش خودم درست است را می‌گویم. /اصلاحات نیوز




محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در کلاب هاوس گفت:


در طول این سه دهه، از هر دو جناح سیاسی کشور به من حمله شده است. 


بعضی به من می‌گویند چرا در مقابل خارجی لبخند می‌زنی و به داخلی نه؛ چون من از خارجی چیزی جز حمله و منفعت‌طلبی انتظار ندارم و برای همین لبخند می‌زنم اما از افراد داخل کشور چنین چیزی را انتظار ندارم و افراد را دوستان خود می‌دانیم. 


هیچ وزیر خارجه‌ای در ایران، از زمان مشروطه، به اندازه من به مجلس احضار نشد و مواخذه نشد. در مجلس دهم که به مجلس برجام معروف شد، ۲۴ بار در مجلس پاسخ دادم. یعنی سالی ۶ بار. بعضی وزرا در کل دوران هم ۶ بار به مجلس نرفتند. 


بنده هیچ نقشی در تاسیس سازمان نایاک نداشتم. با ایرانی‌های نایاک مانند دیگر ایرانی‌های خارج از کشور و سازمان‌های دیگر ارتباط داشتم. 


بیشترین تماس با اندیشکده‌ها و نمایندگان آمریکایی را هم من داشته‌ام. این تماس‌ها و ارتباط‌ها به معنی تاسیس آن اندیشکده‌ها نیست.


نمایندگی ما یک ریال به نایاک نداده است. 


هر ایرانی باید مخالف تحریم باشد. کسی که موافق تحریم است، به خانواده و مردم ظلم می‌کند.


این میزان از فشاری که به نایاک وارد می‌شود را متوجه نمی‌شوم.


وقتی درباره خلیج فارس صحبت می‌شود، تمام ایرانی‌ها همراهی می‌کنند. /اصلاحات نیوز



دیپلماسی این نیست که در مقابل کشورهای دیگر خطابه بخوانیم و مطلبی را بیان کنیم. بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست

ناگفته‌های سه نامزد اصلی انتخابات تا این لحظه


دنیای‌اقتصاد: ثبت نام از نامزدهای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری از روز پنجشنبه با ورود سه چهره سیاسی همراه بود . 


ابتدا سعید جلیلی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. چهره ای که به «مخالفت با برجام» شهره است و مجموع مذاکرات هسته‌ای‌اش با طرف‌های غربی طی سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ به عنوان دبیری شورای عالی امنیت ملی به باور بسیاری بیشتر به «خطابه» شباهت داشت.


همچنانکه درمناظرات انتخاباتی سال 92 علی اکبر ولایتی خطاب به جلیلی گفت: دیپلماسی این نیست که در مقابل کشورهای دیگر خطابه بخوانیم و مطلبی را بیان کنیم. بحث دیپلماسی کلاس فلسفه نیست، آنچه مردم می‌بینند این است که شما چند سال است مسوول پرونده هسته‌ای هستید، یک قدم هم پیش نرفته‌ایم، تحریم ها بیشتر شده و هر روز فشارش بر روی مردم می‌آید. 


جلیلی از نظر پایگاه سیاسی به تفکر «جبهه پایداری» تعلق دارد .جلیلی هنگام ثبت نام گفت که" ایران برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد."


دومین چهره معروف سیاسی که در دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، علی لاریجانی است. 


سابقه 10 ساله ریاست صدا‌وسیما، دبیری شورایعالی امنیت ملی، ریاست بر مجالس هشتم، نهم و دهم را درکارنامه خود دارد. 


این اولین باری نیست که او نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. لاریجانی در انتخابات نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز کاندیدا شد اما از رقبای خود شکست خورد. اما شاید جنجالی‌ترین نامزدی او به سال 1400 باز می‌گردد که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.


نامه های او به شورای نگهبان برای اعلام دلایل رد صلاحیتش و پاسخ های شورا به وی و در نهایت ورود مقام معظم رهبری به این ماجرا مبنی بر جبران این موضوع از نکات مهم نامزدی او در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. 


برخی بر این نظرند که نامزدی مجدد او احتمالا بدون دریافت سیگنال مبنی بر جبران مسائل قبل نبوده است. 


او پیش از رفتن به وزارت کشور در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از نقشه تپسی که در آن مبدا وزارت کشور و مقصد نهاد ریاست جمهوری را نشان می داد، نوشت: «بدون شما به مقصد نمی‌رسیم... .» 


لاریجانی پس از ثبت نام هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، ارتفاع بگیریم. «ملت قوی، دولت زمینه‌ساز»»


او همچنین بر لزوم وحدت ملی تاکید کرده است. تصویب برجام یکی از اقدامات مهم او در زمان ریاستش بر مجلس نهم است که بارها منتقدین او از آن به عنوان «تصویب 20دقیقه‌ای برجام» یاد کرده‌اند. 


لاریجانی به اردوگاه اصولگرایان تعلق دارد اما پس از انتخابات سال 84 به تدریج از آنان فاصله گرفت و به جریان میانه‌روها پیوست.



عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور بطور رسمی وارد گود انتخابات ریاست جمهوری شد.


او یکبار دیگر نیز در سال 1400 بخت خود را برای پاستور آزموده بود. 


پیش از حضور در وزارت کشور نیز رییس پیشین بانک مرکزی در توئیتر و با انتشار عکسی از عدد ۱۴ که به چهاردهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره دارد نوشت: آینده روشن است. این نامزد انتخابات پس از ثبت‌نام نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: «امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. مردم انتظار دارند که مسئولان بدون شعارزدگی و بازی با الفاظ امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند. امروز دیگر زمان شعارهای بی‌حاصل و وعده‌های تو خالی نیست. امروز شما و من می‌دانیم که تنها راه اصلاح امور مشارکت فعال شما در انتخابات و رأی قاطع شما به توقف روندهایی است که اوضاع اقتصادی کشور را به مرزهای بحرانی رسانده است.»


همتی در انتخابات 1400 با وجود حمایت برخی احزاب و چهره‌های اصلاح طلب و داغ کردن مناظره های تلویزیونی نتوانست مجوز ورود به نهاد ریاست جمهوری را بیاید.



پزشکیان شنبه می آید همتی ثبت نام کرد/مذاکرات ایران و آمریکا به چه سرانجامی می رسد

روزنامه دنیای اقتصاد:


زهرا اکبری در «تجارت فردا» به موضوع دور جدید مذاکرات بین ایران و آمریکا پرداخته و آن را در گفت‌و‌گو‌ با علی واعظ، تحلیلگر ارشد در امور ایران، بررسی کرده است.

چکیده مقاله از نظرتان می‌گذرد:


مذاکرات برای دستیابی به توافق با آمریکا چگونه می‌تواند محل استناد و اتکای خیال مردمی باشد که سه دهه از عمر خود را گرفتار آن بوده‌اند و امید خود را کمابیش از دست داده‌اند؟


 در این مدت نه‌چندان کوتاه، مردم ایران زندگی خود را گره‌خورده به مناقشه‌ای می‌بینند که سرنوشت بسیاری از آنها را دگرگون کرده است.


گویی مذاکرات هسته‌ای و خبرهای آن، در کنار خبرهای روزمره، به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ایرانیان بدل شده است.


 با این همه، طی دو هفته اخیر زمزمه‌هایی در رابطه با مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان به گوش می‌رسید و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز آن را تایید کرد.‌


همچنین تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داد که دو مقام ارشد دولت بایدن اواخر اردیبهشت ماه در عمان با مقام‌های ایرانی به صورت غیرمستقیم گفت‌وگو کردند.


 در این دور از گفت‌وگوها برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن در خاورمیانه و آبرام پیلی، نماینده موقت آمریکا در امور ایران حضور داشتند.


مشخص نیست چه کسی به نمایندگی از ایران در این مذاکرات شرکت کرد. یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع خود ادعا کرد که گفت‌وگوها بر فعالیت‌های ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه و نگرانی‌های آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بود.


 این مذاکرات نمی‌تواند گامی برای یک توافق راهگشا باشد اما می‌تواند گامی برای کنترل و مدیریت تنش‌ها در شش ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری امریکاست


 این روند از آغاز سال ۲۰۲۳ کلید خورد و در نهایت به یک تفاهم نانوشته تنش‌زدایی بین دو طرف و همچنین مبادله زندانی‌ها در سپتامبر سال گذشته ختم شد.



 در همان زمان قرار بر این شد که این مذاکرات به قصد تبادل نظر و حتی توافق‌های کوچک‌تر در رابطه با مسئله هسته‌ای ادامه پیدا کند اما با حمله حماس به اسرائیل این گفت‌وگوها از ریل خارج شد.


 البته ژانویه گذشته این گفت‌وگوها در مسقط از سر گرفته شد که در آن مقطع بیشتر مبتنی بر تبادل تهدید و اخطار به یکدیگر بود.


دور جدید مذاکرات بیشتر جنبه تبادل نظر و مذاکره پیدا کرده و با توجه به محدودیت‌های سیاسی که جو بایدن با آنها مواجه است احتمال اینکه بتواند در این فاصله زمانی امتیاز جدی در اختیار ایران قرار دهد، وجود ندارد.


جمهوری‌خواهان بایدن را چه از لحاظ سختگیری در اعمال تحریم‌ها (به‌خصوص تحریم‌های نفتی) و چه از لحاظ عدم فشار به جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از حماس در جنگ فعلی غزه متهم به ضعف در مقابل ایران می‌کنند.


 بنابراین چون لازمه هرگونه توافق این است که به کنگره برود، بدون شک جمهوریخواهان از آن استفاده سیاسی خواهند کرد و دولت بایدن تمایلی برای پرداخت چنین هزینه‌ای ندارد.


 اما در عین حال دولت بایدن نه خواهان درگیری نظامی در منطقه و نه خواهان بالا گرفتن بحران هسته‌ای ایران است؛ در همین راستا بهترین راهکار را در گفت‌وگوهای محدود با ایران می‌داند تا با حفظ شرایط فعلی کمترین امتیاز را به ایران بدهد.


در گفت‌وگوهایی هم که در عمان صورت گرفته قرار شده است که در مذاکرات بعدی دو طرف درباره راه‌هایی مذاکره کنند که حداقل همکاری بین ایران و آژانس را افزایش دهند.


 در غیر این صورت حتی در چند ماه آینده احتمال افزایش تنش‌ها چه در زمینه برنامه هسته‌ای، چه در زمینه منطقه‌ای بسیار زیاد است.‌بعد از درگیری اخیر بین ایران و اسرائیل قوانین بازی برای دو طرف تغییر کرده، بدون اینکه مشخص شود خطوط قرمز به چه نحوی جابه‌جا شده‌اند.


پیروزی جو بایدن در انتخابات و ورود به کاخ سفید با توجه به وعده‌های انتخاباتی او امیدها را برای احیای برجام زنده نگه داشت.


 اما مسیر بایدن نیز تفاوت چندانی با دولت ترامپ نداشت و در نهایت وی با زیر پا گذاشتن وعده انتخاباتی خود عملاً ورود بدون پیش‌شرط ایالات‌متحده به توافق هسته‌ای با ایران را کنار گذاشت.


اگر دولت بایدن مجدداً شانس داشته باشد که روی کار بیاید انگیزه‌ آن برای دست یافتن به یک توافق برد-برد با ایران وجود خواهد داشت.


منبع: تجارت فردا، شماره ۴۵۷




 عبدالناصر همتی با انتشار پستی اینستاگرامی از کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد


حامیان مردمی دکتر علی لاریجانی /ملت قوی، دولت زمینه‌ساز

علی لاریجانی:

برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، ⁧ #ارتفاع_بگیریم⁩


‏«ملت قوی، دولت زمینه‌ساز


راهبرد ایران، به عنوان قدرت مهم منطقه این است که «کل منطقه» امن و قدرتمند باشد.

توانمندی نظامی و دفاعی نه تنها تضمین کننده امنیت ایران، بلکه پشتوانه امنیت منطقه هم هست.




#ارتفاع_بگیریم یک راهبرد برای طی کردن مسیر است.



ملت قوی، دولت زمینه‌ساز

اولین صحبت من با شما ملت عزیز ایران، در این انتخابات


ورود علی آقای لاریجانی به عرصه انتخابات/کشور در آستانه ی تحول

علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ورود به ستاد انتخابات کشور در حال انجام مراحل ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری است.


لاریجانی: رفع تحریم‌ها اولویت دیپلماسی من است


صبح روز جمعه ۱۱ خرداد علی لاریجانی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.


لاریجانی پس از ثبت‌نام کردن، بیان کرد:

دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست. به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین زمام ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می‌گیرد. دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله اصلی تعاملات خود قرار دهد و راهبرد ایران این است کل منطقه امن و قدرتمند باشد.


لاریجانی گفت: در این میان حل مسئله تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود. مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و بین‌المللی با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه اقتصادی خواهد بود.