بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

دکتر_پزشکیان ⁩نه #خورشید را در دست راست ما قرار خواهد، و نه #ماه را در دست چپ! ‏او می‌تواند راستگویی را به مدار سیاست برگرداند!

آقای دکتر پزشکیان عزیز، مشکل اصلی عدم اجرای برنامه ها در ملتزم نبودن به الزامات برنامه هاست


غلامرضا مصدق 


 آقای دکتر پزشکان در اولین گفتگوی انتخاباتی در بخشی از سخنان خود از عدم اجرای برنامه های مصوب توسعه پنج ساله و سند چشم انداز بشدت انتقاد کردند، اما به چرائی اصلی عدم اجرای آنها اشاره واضحی نکرد و تلویحاً مشکل را ناشی از کم کاری مجریان و ناظران برنامه ها دانست. نگاهی اجمالی به تمام برنامه های توسعه و سند چشم انداز بعد از انقلاب کاملاً معلوم میشود، همه آنها برنامه های نسبتاً خوب و با اهداف قابل حصولی بوده و هستند، ولی در خوشبینانه ترین حالت در کل ٢٠٪؜ آنها هم عملی نشدند و چه بسا حتی بدون این برنامه ها همین نتایج ضعیف هم حاصل میشد. چرا چنین است؟ چون حاکمیت به هر دلیلی پایبندی به الزامات اجرای عملی آنها نداشته و ندارد.


ملتزم بودن به الزامات یک برنامه مثل این است که کسی قصد سفر از تهران به مشهد را داشته باشد، در اینصورت صرفِ تصمیم گرفتن برای رفتن به مشهد یک گام از ده ها گام برای عملی کردن رسیدن به مشهد است. وجود یا تهیه خودرو و راننده مناسب، برنامه خورد و خوارک بین راه، تهیه محل اسکان در شهر مقصد، برنامه طول زمان اقامت، برنامه برگشت، اطلاع از وضعیت آب وهوا و غیره.


 حالا فرض کنید مسافر مورد نظر ما یا به صراحت و یا تلویحی بگوید درست است قصد من رفتن به مشهد است اما نه خودرو تهیه میکنم، نه برنامه ای برای خورد و خوراک بین راه دارم، نه به فکر هزینه سفر هستم و نه کارهای لازم دیگر را انجام میدهم، توکل بخدا، میرویم ببینیم چه میشود!!!. 


بعنوان مثال، در تمام برنامه های توسعه بعد از انقلاب دستیابی به رشد ۸٪؜ تولید ملی جزء لاینفک این برنامه بوده و هست، اما هیچوقت این هدف محقق نشده است و اگر محقق میشد واقعاً جای تعجب داشت. چطور ممکن است با وجود سیاست خارجی که اقتصاد در آن هیچ جایگاهی ندارد، تحریم های فلج کننده بی پایان، تقسیم ملت به دو گروه خودی و غیر خودی، خالی کردن بدنه مدیریتی کشور از افراد کاربلد و متخصص، زمینه فرار سرمایه و مغزها، وجود خط قرمزهایی مثل پذیرفتن الحاق به FATF و دیگر موارد مشابه، رشد ۸ درصدی محقق شود؟


 بنابراین همه مشکل عدم تحقق برنامه ها را به گردن کم کاری مجریان و ناظران برنامه ها نیندازیم. وقتی به الزامات ابتدایی و ساده برنامه ها ملتزم نیستیم


پزشکیان برای گرم کردن تنور نیامده است 


ادامه از فرسته پیشین 


آن‌سوتر نیز مشخص است که سعید جلیلی به‌عنوان نماینده جریان پایداری تا چه میزان مورد اقبال افکار عمومی خواهد بود. قطعاً کارنامه و رزومه کاری جلیلی برای افکار عمومی مشخص است و بعید است که موافقتی با نقش‌آفرینی مجدد او آن‌هم در بزرگترین دستگاه اجرایی کشور یعنی قوه مجریه داشته باشد. البته، به نظر می‌رسد که میزان رای جلیلی از قالیباف بیشتر باشد.

تحت این شرایط قرعه و شانس پزشکیان به واسطه حمایت اصلاح‌طلبان و همچنین مشارکت حداکثری و معنادار طبقات متوسط شهری، نخبگان و تحصیلکردگان و بیش از همه معیشت‌طلبان و تحول‌خواهان، بالاست. سابقه انتخابات گذشته نیز نشان داده است که مشارکت حداکثری فقط به واسطه حضور معنادار اصلاح‌طلبان رقم خورده است. انتخابات خرداد ۱۳۷۶ و انتخابات ۱۳۸۸ و انتخابات ۱۳۹۲ ریاست‌جمهوری مؤید این واقعیت است.

حال باید دید که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند توپ روی نقطه پنالتی پزشکیان را درون دروازه پاستور کنند یا آنکه اجازه خواهند داد ابتکار عمل همچنان در اختیار جریان رقیب قرار گیرد؟

صلاح الدین هرسنی


یجوری میگن این دولت در کنترل تورم و ثبات قیمت دلار و تحقق وعده ها موفق بود 

انگار مردم دچار فراموشی و آلزایمر اقتصادی شدند:



قیمت دلار از 24 شده 60 هزار تومان

سکه از 10 شد 41 میلیون تومان


قیمت پراید از 128 شده 370 میلیون تومان ، (قیمت خودروها به صورت میانگین 3 برابر شده)


به جای ساخت 3 میلیون مسکن در 3 سال 

کلا 300 هزار واحد مسکن ساختند.

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن تهران از 30 رسیده به 84 میلیون تومان

(کمتر از 3 برابر شده)




در بخش مواد غذایی و گره نزدن معیشت مردم به مذاکرات و تحریم


قیمت یک کیلو شکر از 9 شده 45 هزار تومان (5 برابر)


قیمت یک کیلو مرغ از 24 شده 84 هزار تومان ( 3 برابر )


قیمت یک کیلو گوشت گوسفندی از 125 شده 600 هزار تومان ( 5 برابر )




در بخش وعده بهبود عملکرد بنگاههای اقتصادی و‌ حمایت از تولید نیز

با لاتاری خودرو و طرح تخصیص خودرو به فرزند آوری و...

زیان خودروسازان 4 برابر شده است.


زیان انباشته خودروسازان از 48 رسیده به 200 همت 



وعده حمایت از بازار سرمایه و اینکه قرار نیست کسری بودجه دولت با تیغ زدن سهامداران جبران شود.


سقوط 90 میلیارد دلاری مارکت بازار سرمایه( از 230 به 140 میلیارد دلار )





 دوباره تنگۀ احد!


علی نیکزاد رئیس ستاد محمدباقر قالیباف: "نکند ما این ده روز کم بگذاریم و فکر کنیم اردوگاه انقلاب برنده شده است. من به تجربه می‌گویم کار را جدی بگیرید فکر نکنید پیروز شده‌اید و تنگه احد را رها کنید. ده روز مجاهدت و چالش باعث می‌شود حسرت چهار سال را نخورید."


سخنان آقای نیکزاد نشان می‌دهد که اینها همچنان در توّهم خودحق‌پنداری مطلق به سر می‌برند و رقیب اصلاح‌طلب خود را در ردیف مشرکان قرار می‌دهند وگرنه یک رقابت انتخاباتی را به "تنگۀ احد" تشبیه نمی‌کردند.


با این حساب، نگرانی من به جا بود که اگر آقای پزشکیان برندۀ انتخابات شود، اجازه نخواهند داد آب خوش از گلوی او و جامعه پایین برود! فقط مانده‌ام که وقتی اینها به فکر جنگ با رقیب خود هستند به چه دلیلی اجازۀ حضور او را در انتخابات می‌دهند؟




جواب حسام‌الدین آشنا به زاکانی: اینکه با پول خودمان به خودمان وام بدهند افتخار نیست 


اینکه ما پول بگذاریم پیش چینی ها که از پول خودمان به خودمان وام بدهند جای افنخار ندارد و اسم آن هم سرمایه گذاری خارجی نیست

سرمایه گذاری خارجی یعنی اینکه طرف خارجی پول به کشور ما بیاورد نه اینکه از پول خودمان به ما وام بدهند و روی آن سود دریافت کنند






‏‌ دکتر_پزشکیان ⁩نه #خورشید را در دست راست ما قرار خواهد، و نه #ماه را در دست چپ!

‏او می‌تواند راستگویی را به مدار سیاست برگرداند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد