بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

برای #رفع_تحریم برای #رفع_تبعیذ #برای_ایران #دکتر_مسعود_پزشکیان


ما برنده‌ایم...

چون کارزار انتخاباتی را 

نه با تخریب رقبا 

بلکه با امید آفرینی در کشور 

و با شعار #برای_ایران 

آغاز کرده‌ایم

#برای_ایران

#دکترمسعودپزشکیان




دکتر مسعود پزشکیان:

پزشکیان در برنامه صف اول:


دانشجوی که اعتراض کرده را اخراج و تحریم کرده اند،به او انگ هم چسبانده اند؛ کسی که حق می‌گوید باید با او برخورد کنیم؟


 خودمان را باید اصلاح کنیم 


 حضرت علی می فرمایند که جامعه ای نمی تواند به صلاح برسد مگر آنکه حاکمان صالحی داشته باشد و هیچ حاکم صالحی درستکار و در صلاح نمی‌ماند مگر آنکه ملت مطالبه گر در برابر او باشد زیرا قدرت به سمت دیکتاتوری لغزندگی دارد 


 باید اجازه بدهیم جامعه مطالبه گر باشند 


 حق نداریم به خاطر مطالبه گری کسی را زندانی کنیم و اخراج کنیم






#برای_ایران 

#زندگی_بدون_شرمساری 



 دکتر پزشکیان: معلمی به من گلایه میکرد در دولت گذشته پیگیر حقش بوده اما با باتوم بدرقه‌اش کرده بودن، من قول میدم صدای اونهایی باشم که حقشون رو میخورن و حقشون رو نمیگیرن ...


#برای_ایران 

#زندگی_بدون_شرمساری 




برنامۀ های امروز دکتر پزشکیان در تلویزیون، یک شنبه ۲۷ خرداد


برنامۀ «بدون تعارف» / ساعت ۲۰:۴۵ شبکه  ۲

  برنامۀ «گفت‌وگوی ویژۀ خبری» / ساعت ۲۲ شبکه خبر


#برای_ایران

#زندگی_بدون_شرمساری 


پزشکیان در جمع مردم نسیم شهر تهران :

آمده‌ام تا صدای مردمی باشم که نادیده گرفته می‌شوند.



#برای_ایران 

 #زندگی_بدون_شرمساری


پزشکیان یک نامزد تراز برای شکل‌گیری بازی برد-برد میان حاکمیت و جامعه است


فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: علیرغم اینکه پزشکیان به اردوگاه منتقدین ‌تعلق دارد، در لایه‌های اصلی حاکمیت نسبت به ایشان سوء‌ظن و نگاه منفی وجود ندارد. این مجموعه ویژگی‌ها شخصیتی از آقای پزشکیان ساخته که در شرایط امروز کشور و انتخابات ۱۴۰۳ می‌تواند یک نامزد مناسب و تراز برای شکل‌گیری یک بازی برد- برد بین حاکمیت و جامعه باشد./ایلنا


بیانیه حزب توسعه ملی ایران اسلامی در حمایت از مسعود پزشکیان

 

به نام خدا

ملت بزرگ ایران؛

نتیجه اصرار حاکمیت بر برگزاری انتخابات مهندسی شده با هدف یکدست سازی ارکان حکومت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، رقم خوردن پایین‌ترین میزان مشارکت انتخاباتی در تاریخ جمهوری اسلامی بود. این در حالی است که کشور عزیز ما به‌علت ناتوانی و ناکارآمدی دولت و مجلس اقلیت در کلیه عرصه‌ ها با بحران ها و ابر بحران ها دست به گریبان است و برای برون رفت از این وضعیت، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام ملی، همراهی مردم و استفاده از ظرفیت های اجتماعی نیاز دارد. پیامدهای این رویکرد که چند سالی است بر اداره کشور حاکم شده است، محروم  شدن کشور از خیل عظیم نیروهای متخصص و شکل گیری ناکارآمدترین دولت سال های پس از انقلاب و در نتیجه روند بی سابقه و فزاینده تشدید مهاجرت نخبگان، افول همه شاخص های کلان اقتصادی، افزایش تورم، بیکاری، گرانی سرسام آور کالاهای اساسی، کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و افزایش جمعیت زیر خط فقر است.

رد صلاحیت همه نامزدهای عضو کابینه دولت کنونی از سوی شورای نگهبان به روشنی حاکی از آن است که حاکمیت به‌ رغم انبوه تبلیغات در جهت قدسی سازی این دولت، نگران از وضعیت خطیر کشور، به هیچ وجه مایل به ادامه روند موجود نیست. اکنون و در این شرایط خطیر، به سبب حادثه ناگوار سقوط هلیکوپتر حامل رئیس جمهور فقید، مرحوم آقای رئیسی و همراهان ایشان، ایران عزیز ما در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قرار گرفته است. دغدغه و نگرانی شدید بخش‌ های مختلف جامعه نسبت به این وضعیت از یک سو و تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای اختصاصی حزب توسعه ملی ایران اسلامی و جبهه اصلاحات ایران و در نتیجه تحقق حداقلی از رقابت از سوی دیگر، فرصت مغتنم و محملی برای تغییر و بهبود نسبی شرایط پدید آورده است.

از این رو حزب توسعه ملی به رغم این که همچنان این انتخابات را در تراز جمهوری اسلامی و شایسته ملت شریف ایران نمیداند، معتقد است از فرصت حداقلی موجود باید به نفع کاهش معضلات و بهبود زندگی و معیشت مردم بهره برد. 

لذا ضمن اعتراض به رفتار سلیقه ای و فاقد منطق روشن شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها و پاسخگو نبودن این شورا نسبت به تصمیمات ناپایدار و متغیر خود و رد صلاحیت کاندیداهای واجد صلاحیت به ویژه  آقایان دکتر آخوندی و مهندس جهانگیری، با استقبال از تایید صلاحیت شخصیت متعهد، پاکدست و توانمند، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان از نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند. از این رو از عموم ملت درخواست می نمائیم تا از این فرصت حداقلی برای تغییر وضعیت موجود به نفع وضع مطلوب که لازمه آن مشارکت پرشور مردم در انتخابات و رای به آقای دکتر پزشکیان است، نهایت بهره برداری را به عمل آورند.

 رد صلاحیت همه نامزدهای عضو کابینه دولت کنونی از سوی شورای نگهبان به روشنی حاکی از آن است که حاکمیت به‌ رغم انبوه تبلیغات در جهت قدسی سازی این دولت، نگران از وضعیت خطیر کشور، به هیچ وجه مایل به ادامه روند موجود نیست. 

اکنون و در این شرایط خطیر، به سبب حادثه ناگوار سقوط هلیکوپتر حامل رئیس جمهور فقید، مرحوم آقای رئیسی و همراهان ایشان، ایران عزیز ما در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قرار گرفته است. دغدغه و نگرانی شدید بخش‌ های مختلف جامعه نسبت به این وضعیت از یک سو و تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای اختصاصی حزب توسعه ملی ایران اسلامی و جبهه اصلاحات ایران و در نتیجه تحقق حداقلی از رقابت از سوی دیگر، فرصت مغتنم و محملی برای تغییر و بهبود نسبی شرایط پدید آورده است.

از این رو حزب توسعه ملی به رغم این که همچنان این انتخابات را در تراز جمهوری اسلامی و شایسته ملت شریف ایران نمیداند، معتقد است از فرصت حداقلی موجود باید به نفع کاهش معضلات و بهبود زندگی و معیشت مردم بهره برد. 

لذا ضمن اعتراض به رفتار سلیقه ای و فاقد منطق روشن شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها و پاسخگو نبودن این شورا نسبت به تصمیمات ناپایدار و متغیر خود و رد صلاحیت کاندیداهای واجد صلاحیت به ویژه  آقایان  دکتر آخوندی و مهندس جهانگیری، با استقبال از تایید صلاحیت شخصیت متعهد، پاکدست و توانمند، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان از نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند. از این رو از عموم ملت درخواست می نمائیم تا از این فرصت حداقلی برای تغییر وضعیت موجود به نفع وضع مطلوب که لازمه آن مشارکت پرشور مردم در انتخابات و رای به آقای دکتر پزشکیان است، نهایت بهره برداری را به عمل آورند.

 حزب توسعه ملی ایران اسلامی

خرداد ١٤٠٣ 




 پزشکیان: خاتمی من را به استادان تهرانی و حزبی برای وزارت ترجیح داد


نامزد انتخابات ریاست جمهوری 

در برنامه صف اول شبکه خبر:


من در دوره ای که رئیس دانشگاه بودم در خصوص مدیریت علمی و صحیح مطالعه داشتم، دوره‌هایى کوتاه مدت درانگلستان گذراندم. دو ماه هم در هاروارد دوره‌ای را در حوزه اقتصاد بهداشت و مدیریت و سیاست گذاری و برنامه‌ریزی را گذراندم.

با کارشناسان جهانی درباره کلان سلامت ارتباط داشتیم و در بعضى از سمینارهاى جهانى نیز در این زمینه چون مکزیک اجرا داشتیم.


این ها باعث شد به رغم اینکه من جزو هیچ حزب و دسته‌ای نبودم، وزیر دولت آقای خاتمی بشوم؛ یعنى بر اساس سابقه و کارهایی که انجام داده بودم اجازه دادند بالا بیایم و وزیر دولتی بشوم که به ظاهر دولتی سیاسی می آمد.


در حالى که آنها در تهران اساتیدی را داشتند که عضو حزب بودند اما آنها را کنار گذاشتند و من را انتخاب کردند که این نگرش قابل قدردانی و احترام است. 




پزشکیان : حقوق به استادان نمی‌دهید اقلا بی‌احترامی به آنها نکنید


▪️نامزد انتخابات ریاست جمهوری

در برنامه صف اول شبکه خبر:


چرا اساتید ما در حال رفتن از کشور هستند؟ به این دلیل که یک فرد تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده را رئیس کسی می کنیم که زمانی استاد او بوده است و اینها اصلا به لحاظ توان قابل قیاس نیستند. مشخص است که با این کار کل زندگی آن فرد را تغییر می دهیم. ما پول که به آنها نمى دهیم، زندگیشان را که درست نمی‌توانیم تامین کنیم، اقلا احترامشان را حفظ کنیم.


تولید کننده ما که می‌خواهد تولید کند هزار بلا سر او می‌آوریم؛ مسلم است که رها می‌کند و می رود. هم مشکل برایش درست می کنند و هم پرونده.


هیات علمی ما اگر پایش را به آن سوی مرز بگذارد ده هزار دلار به او حقوق می دهند. اینجا پولی که به او می دهیم هزاردلار هم نیست. خب این که برای هزار دلار تو دارد کار می کند اقلا احترامی به او بگذار، بی احترامی نکن. اقلا آدم های کم توان را رئیس یا بالاسر اینها قرار نده. این چیزهاست که باعث فرار می شود.

برای #رفع_تحریم برای #رفع_تبعیذ #برای_ایران #دکتر_مسعود_پزشکیان





با این رفتار نام خودشان را هم گذاشته اند کاندیدای مومن!


ایمان اسلامی بین فعال سیاسی اصلاح طلب:


از بیت المال و‌کنداکتور صداوسیما استفاده میکنند و بعد قصد انصراف به نفع کاندیدای دیگر را دارند.


حداقل سه نفر میخواهند از این امکانات بر علیه یک نفر بهره برده و بعد انصراف دهند. 


نام خود را هم کاندیدای انقلابی و‌مومن گذاشتند….


پیام اقتصاد



فاصلهٔ چندفرسنگی! 


احمد زیدآبادی


در بین پنج کاندیدای منتسب به جناح اصولگرا، صحبت‌های مصطفی پورمحمدی چه در باب آسیب‌شناسی شرایط حاضر و چه از حیث وعده‌های انتخاباتی، فاصله‌ای چند فرسنگی با آن چهار کاندیدای دیگر دارد. فارغ از برخی سوابق، پورمحمدی نوعی پختگی و تجربه از خود به نمایش می‌گذارد که آن چهار کاندیدای دیگر در برابرش خام و کارآموز جلوه می‌کنند.

این نکته صرفاً مقایسه‌ای کارشناسانه و بی‌طرفانه است که به نظرم دیگر ناظران سیاسی و اجتماعی نیز به آن اذعان خواهند کرد.


پیام اقتصاد




آذری جهرمی: پس از ظلم و جفای مجدد به لاریجانی به پزشکیان رای می‌دهم


آذری جهرمی با اشاره به رد صلاحیت مجدد لاریجانی از پزشکیان حمایت کرد. او نوشت: «پس از ظلم و جفای مجدد به دکتر علی لاریجانی و عدم ایجاد شرایطی برای ایجاد مشارکت بیشتر و گسترده‌تر در انتخابات ریاست جمهوری، با بررسی کاندیدا‌های موجود، دکتر مسعود پزشکیان را در این میان اصلح یافتم و به ایشان رای خواهم داد.»


پیام اقتصاد




پزشکیان: شنیدم کسی گفته است من برنامه ندارم 


آنها که گفتند برنامه داریم و برنامه‌های قانونی را کنار گذاشتند و کشور را به اینجا کشاندند باید پاسخگو باشند.


با گرفتن و زدن الهام‌بخش نمی‌شویم بلکه با عادل بودن الهام‌بخش می‌شویم.


پیام اقتصاد




جلیلی باز هم فرار کرد


حسین انتظامی خطاب به جلیلی: اگر یک رستوران به دلیل بی حجابی پلمب شود یا یک خودرو توقیف شود راه حل شما برای این مسئله چیست؟


جلیلی: شما عمق راهبردی مسئله رو درک نمی کنی


انتظامی: تا من عمق راهبردی رو درک کنم شما راه حل تان چیست؟


پیام اقتصاد




پزشکیان: مریض نباید به خاطر نداشتن پول، خانه و زندگی خود را بفروشد


«مریض وقتی وارد بیمارستان می شود نباید به جز بیماری دغدغه دیگری داشته باشد. امروزه بیماران در بیمارستان‌ها به خاطر نداشتن پول گرفتار هستند.»


پیام اقتصاد



کنایه صریح قاضی‌زاده هاشمی به سعید جلیلی: کسی که دعوت به همکاری با دولت رئیسی شده و نپذیرفته، حق ندارد بگوید من امتداد رئیسی هستم




 ‏هیچ‌یک از نامزدها راهکاری حتی برای یکی از بحرانهای کشور نداده:


‏۱.ناترازی شدید انرژی و یارانه پنهان ۱۲۷میلیاردی


‏۲.کسری بودجه ساختاری ۱۵۰۰ هزار میلیاردی


‏۳.رشد پایین و بی‌ثبات ۲٪ در ۱۳ سال


‏۴.افزایش شدید فقر از ۶٪ به ۲۴٪


‏۵.تنش محیط زیستی


‏۶.صندوقهای بازنشستگی


‏۷.تحریم‌ها، ترامپ و FATF

فایل فروش شهر بهارستان اصفهان

#شهر_بهارستان 




#تفکیکی

فروش واحد۸۰متری ۱خواب خ ارم دونبش طرف ولیعصر ۳واحدی

قیمت۲میلیارد 




#اراضی_شرق۲۳۳پلاک ۲۰۰مترشمالی نزدیک محور




#مسکن_مهر پگاه نقش جهان مفید ۸۵ متر قیمت ۲میلیارد




#دوطبقه

دوطبقه بلوک ۱۲۵ دونبش جنوبی ۲ خواب ۲ خواب زمین ۱۵۰ متر صفر شرکتی 




#پیش_فروش

پیش فروش بلوک ۲۲۱ از ۷۰ متر تا ۱۳۰ متر اسانسوردار استارت کار زده شده تحویل اردیبهشت ۱۴۰۴




#دوطبقه_فاز۲بهارستان

دوطبقه بلوک ۲۲۴ زمین ۱۸۰ متر شمالی ۲ خواب ۲ خواب صفر شرکتی معاوضه با زمین انجام میشود 

قیمت ۶٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰



#تفکیکی_فاز۲_بهارستان

بلوک ۱۲۹ طبقه دوم ۱۳۳ متر ۳ خواب امکانات کامل کلا ۳ واحدی پلاک سوم اردیبهشت ۸ سال ساخت قیمت ۳٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰





https://chat.whatsapp.com/ARVyyXbrURmFVARtAicSwz

انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۳ به فرصتی تاریخی برای تغییر در مسیر اداره کشور

جبههٔ اصلاحات ایران:

 بیانیه حزب اعتماد ملی در حمایت از مسعود پزشکیان


به نام خداوند جان و خرد

دست تقدیر الهی بار دیگر ایرانیان را در معرض آزمون بزرگی قرار داده است. در این شرایط خطیر براساس آیه شریفه إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ لازم است برای تغییر و عبور از وضع اسفناک موجود بسوی وضعیت مطلوب گام برداریم.

حزب اعتماد ملی با رویکرد و هویت اصلاح طلبی و پیگیر و مدافع حق تعیین سرنوشت از طریق مشارکت مردم با برگزاری انتخابات آزاد ، عادلانه و رقابتی از نامزدهایی که برای حضور در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند سپاسگزاری می کند. اگرچه انتظار بود، شورای‌محترم نگهبان نیز با وسع نظر، کلیه نامزدهایی را که دارای حداقل شرایط شرکت در این امر ملی بودند و می‌توانستند خود را در معرض گزینش مردم قرار دهند تا شهروندان ایرانی بتوانند گزینه دلخواه خویش را در یک انتخابات رقابتی برگزینند؛ مورد تایید قرار می داد؛ اما در شرایط کنونی و با وقوف به این موضوع که تا رسیدن به استقرار کامل فرایندهای دمکراتیک راهی طولانی و دشوار در پیش است؛ هم اکنون که آقای دکتر مسعود پزشکیان به عنوان یکی از نامزدهای سه گانه معرفی شده توسط جبهه اصلاحات در میدان رقابت باقی مانده است.

البته به خوبی می‌دانیم با ناکارآمدی سیاستها و کارکردهای دولت‌ها پیشین زندگی بر مردم ایران بسیار سخت شده است و شهروندان نجیب این مرز و بوم از وضعیت موجود به شدت ناراضیند و نقد زیادی به آن دارند؛ اما به رغم همه انتقادات و ایرادات ، حزب اعتماد ملی با آگاهی کامل از تنگناها و چالش های کشور در شرایط کنونی، ضمن حمایت همه جانبه از این نامزد اصلاح طلب، خاضعانه از ایرانیان خردمند، هوشمند و موقعیت شناس انتظار و تقاضا دارد با مشارکت حداکثری، همچون انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ حماسه‌ای مجدد بیافرینندو گامی موثر به سوی پیشرفت و توسعه و برون رفت از شرایط کنونی ایران عزیز بردارند.

آقای دکتر مسعود پزشکیان دارای تجارب گرانسگی همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات، پنج دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ( مجلس های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم) از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و نایب رئیسی مجلس دهم در کارنامه اجرایی خویش دارد، و عملکرد موفق وی در حوزه های مختلف اجرایی و قانون گذاری بویژه‌ دفاع از حقوق مردم، همراه با شجاعت، صراحت و صداقت از وی شخصیتی شایسته در میان نامزدهای احرازصلاحیت شده فراهم آورده است که امکان اعتماد به ایشان را جهت تحقق اهداف مذکور در انسان عاقل و با انصاف فراهم می آورد.درعین‌حال با توجه به استعدادها ، امکانات و مزیت های نسبی بسیاری که کشور عزیز ایران از آن برخوردار است؛ سرمایه انسانی در قالب جمعیت فعال و دانش‌آموخته، سرمایه مالی درآمدهای نفت وگاز، ظرفیت های عظیم گردشگری ،موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و... این امید و انتظار را در انسان بوجود می آورد که با عقلانیت و مشورت و مشارکت نخبگان و احزاب و نیروهای توانمند سیاسی می‌توان مشکلات موجود را برطرف و کشور را در مدار توسعه وپیشرفت و تعالی قرار داد.

بنا براین حزب اعتماد ملی و شهروندان ایرانی از جناب آقای دکتر پزشکیان انتظار دارند با مشورت نخبگان و دانشگاهیان فرهیخته و با عقلانیت و تعامل مثبت با دیگر ارکان نظام سیاسی بر اجرای قوانین و مقررات بویژه فصل سوم قانون اساسی در خصوص حقوق ملت، انتخاب همکارانی کاردان ، متخصص، شایسته و فساد ستیز، تکریم تمامی شهروندان از هر قوم، دین و مذهب، جلوگیری از نگاه‌های تحجرگرایانه که کشور را با بحران مواجه ساخته است، دفاع موثر از آزادی بیان، رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی، حق نقد و انتقاد، تاکید بر منافع ملی به جای توجه به منافع گروه های اندک و گفتگو با قدرتهای جهانی برای برون رفت از دام تحریم ها و ارتقاء جایگاه ایران در عرصه بین المللی تلاش پی گیر بعمل آورده و با مبارزه بی امان بر اساس رویکردهای علمی با فساد ، تبعیض و بی عدالتی تلاش نماید تا رونق و رفاه اقتصادی و اجتماعی و روانی برای مردم عزیز ایران به ارمغان آورد. البته تامین موارد فوق همراه با اجرای عدالت و ترمیم شکاف طبقاتی و مهمتر از آن توازن بخشی به توسعه نامتعادل استانهای کشور، بویژه مناطق مرزی چون استانهای سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام و خوزستان از انتظارات به حقی است که باید مورد توجه و امعان نظر خاص رئیس جمهور و همکارانش در دولت آینده قرار گیرد.

خوشبختانه از روز گذشته که نتایج تایید صلاحیت ها اعلام شده است، با حضور دکتر مسعود پزشکیان در عرصه رقابت،ظرفیت ملی فراگیری مرکب از تمامی تحول خواهان، اصلاح طلبان و اصول گرایان عاقل، معتدل و دلسوز ایجاد شده و در حال گسترش است.


امیدواریم این حضور گسترده مردمی و مشارکت آگاهانه آحاد مردم به رغم همه محدودیت ها و نگرانی ها، بر سرنوشت انتخابات اثرگذار بوده و پیوندی وثیق و مستمر پیدا کرده و خیر کثیری برای ایران و ایرانیان به ارمغان آورد.

در پایان از وزارت کشور و نهادهای نظارتی انتظار داریم با برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف، اعتماد و مشارکت ملت را بازسازی و نوسازی نموده و مردم با غیرت این این مرز و بوم را به آینده خود امیدوار سازند. 

حزب اعتماد ملی

۲۲ خردادماه ۱۴۰۳


کانال رسمی جبهه اصلاحات ایران



بیانیه کارگزاران سازندگی ایران در حمایت از مسعود پزشکیان / ایران یک "دولت ملی" می‌خواهد 


انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۳ به فرصتی تاریخی برای تغییر در مسیر اداره کشور و گذار از انتخابات سال ۱۴۰۰ بدل شده است. در آن سال، انتخاباتی کم‌رقابت با حذف نامزدهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو برگزار شد که نتایج آن بیش‌وکم روشن بود. کارگزاران سازندگی ایران البته به سهم خود کوشید با حضور در آن انتخابات و دفاع از نامزد خاص خود در پیوند با بسیاری از احزاب و چهره‌های مصلح و معتدل، خود تسلیم ردصلاحیت‌ها نشود. اما قهر بخش قابل‌توجهی از جامعه و جبهه اصلاحات در آن انتخابات منجر به تثبیت دولتی شد که با وجود تلاش بسیار برای کسب محبوبیت اجتماعی و عمل‌گرایی سیاسی در قیاس با اسلاف خود از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار نبود. میزان آرای باطله و اعتراضات سال ۱۴۰۱ نماد معناداری از این فاصله ملت با دولت بود. 

به نظر می‌رسید برای تغییر این وضعیت باید دست‌کم تا سال ۱۴۰۸ صبر کرد و گرچه انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری باید در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شد، اما چون طبق یک عرف سیاسی، دولت‌ها در ایران دو دوره‌ای هستند، چشم‌انداز  این تحول به پنج سال آینده محول می‌شد.  اما تقدیر الهی سبب شد با برگزاری انتخابات زودهنگام، فرصت تحولات، پنج سال زودتر فراهم شود. همین موقعیت سبب شد با وجود تاثر جامعه  از سرنوشت رئیس‌جمهور مرحوم که همدردی همه جناح‌ها را نشان داد، نوعی انتظار عمومی در ملت برای تغییر دولت به وجود آید. تاکید نظام سیاسی بر ثبات کشور و استقبال از تغییرات قانونی هم بر امید ملی افزود و برخلاف انتخابات مجلس که مشارکت جامعه اندک بود، تا این لحظه تمام نظرسنجی‌ها حکایت از بالارفتن نرخ مشارکت دارد. 

متاسفانه شورای نگهبان همچنان با پیروی از شیوه انتخابات ۱۴۰۰ به رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو دست زد و پاسخ درخوری به این میل ملت به مشارکت نداد. ردصلاحیت نامزدهای جبهه اصلاحات -به‌خصوص دکتر اسحاق جهانگیری- و نیز رد صلاحیت مجدد دکتر علی لاریجانی و حتی رد صلاحیت نامزدهای دولت مستقر، یادآور روش انتخابات ۱۴۰۰ بود و لاجرم باید به سقوط نرخ مشارکت منجر می شد. اما این‌بار اراده ملت برای تغییر وضع موجود، بیشتر و بالاتر از آن بود که به راحتی ناامید شوند. وجود فرصتی طلایی در فهرست نامزدهای موجود، به گشودن راهی بدل شده است که طراحان وضع موجود را هم به شگفتی واداشته است و حتی برخی اصولگرایان به سرزنش شورای نگهبان پرداخته‌اند و عمده آنان از اینکه تنها یک نامزد اصلاح‌طلب تایید شده است، نگران شده‌اند. این تنهایی مسعود پزشکیان در برابر پنج نامزد دیگر، اما اجماعی بی‌سابقه و بهنگام در میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان بوجود آورده است.

در برابر  نامزدهایی رسمی که چهار یا سه یا دو دوره است برای ریاست‌جمهوری داوطلب می‌شوند و با وجود تصدی مقاماتی در سطح ریاست یک قوه برای ریاست قوه‌ای دیگر تلاش می‌کنند، نامزدی ظهور کرده است که پس از یک دوره عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان، اکنون به عنوان نامزدی متفاوت وارد انتخابات شده است. دکتر مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت در  دولت اصلاحات و نایب رئیس مجلس امید به صورت غیرمنتظره‌ای از معبر شورای نگهبان عبور کرده است‌. سیاستمداری پاکدست و فروتن، دانشوری که ۱۶ سال به عنوان نماینده تبریز، وکیل همه ملت ایران بوده است و در  کوران حوادث سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ و پیش از آن در سال ۱۳۷۸ که مقاطعی حساس از تاریخ معاصر ایران بوده است، شجاعت و مسوولیت‌پذیری خود را نشان داده است و بدون محافظه‌کاری و تندروی، صدای ملت بوده است. مدیریت و سلامت رفتار او در مقام وزیر بهداشت و تلاش برای تحقق عدالت در نظام سلامت از او چهره‌ای مردمی ساخته است و همین کارنامه سبب اقبال جامعه به او شده است.

ما کارگزاران سازندگی ایران البته در فهم خود از اقتصاد، توسعه، جامعه، عدالت و اصلاحات نکاتی داریم که آن را با دکتر مسعود پزشکیان بوقت مقتضی در میان می‌گذاریم، اما به عنوان عضوی از جبهه اصلاحات در فرآیند رای به ایشان نقش داشته و از تصمیم جبهه اصلاحات در معرفی ایشان به عنوان یکی از سه نامزد اصلاح‌طلبان حمایت کرده ایم و منتظر تحقق وعده رهبر اصلاحات، جناب آقای سید محمد خاتمی در حمایت از نامزد جبهه اصلاحات هستیم و در رسانه حزب نیز این حمایت را اعلام کرده‌ایم.


کانال رسمی جبهه اصلاحات ایران



 بیانیه حمایت انجمن روزنامه نگاران زن ایران از نامزدى پزشکیان در انتخابات ریاست جمهورى


به نام خداوند هستی بخش

ان الله لایغیر مابقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم

انجمن روزنامه نگاران زن ایران ( رزا) با عرض تبریک به اقای دکتر مسعود پزشکیان برای ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام حمایت و همکاری امید آن دارد که پیروزی برای ایشان گشایش راهی به سوی امید بخشی جامعه و فرصتی برای رفع مشکلات و امکانی برای توسعه کشور باشد.

اقای پزشکیان که ردای نمایندگی را سالهاست به دوش انداخته این فرصت را غنیمنت شمرده و با کوله بار تجربه اجرایی و قانون گذاری قادر است مسیر نهادینه شدن قانون را برای امروز و آینده کشور تدارک ببیند.

ایشان که فردی متخصص در امور پزشکی و امر قانون گذاری است، فرصتی دیگر برای برای عبور از شکاف ملت و دولت برای رسیدن به وحدتی موثر در راستای تحقق ایرانی آباد و آزاد و مستقل در بستر تعامل و باور پذیری حقوق همه شهروندان جدا از هر نوع تعلق مذهبی ، قومی و جنسیتی است . توجه ایشان به آزادی بیان و توسعه عرصه رسانه ای درطول فعالیت های دو دهه گذشته نشان از باور پذیری به حقوق مردم برای آگاهی و بیان نظرات متفاوت  دارد .

دکتر پزشکیان یقینا باور دارند که گسترش نهادهای مدنی فرصتی گرانقدر برای مشارکت همه بخش های جامعه است و از اینرو با رویکرد مشارکت همگانی و تخصصی بستر های لازم را برای تحقق این مهم فراهم خواهند کرد.

تعلق ایشان به اصلاح  و اصلاح گری در راستای باور پذیری به مردم به عنوان یگانه نیروی حیات بخش و پیشران کشور فرصتی کم نظیر برای عبور از مشکلات حادث شده بر کشور است . وی با داشتن ظرفیت های فردی در  پذیرش نقش کارشناسی برای ترسیم برنامه حرکت به عنوان یگانه ابزار تحقق آرزوها و ایده آلها می تواند بستر مناسبی برای عبور از مسائل جدی کشور ایجاد کند ؛ این انجمن پزشکیان را فردی از بطن مردم می داند که آموزه های زیادی را در طول حیات خود از آنها بدست آورده که نخستین آن شجاعت و صراحت برای دفاع از حقوق آنان است.

پزشکیان با باور پذیری به اصلاح، برنامه عملش را فرمان امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر می داند که راه گشای  عبور  از تبعیض ، پذیرش حق مردم به عنوان ولی نعمت است ! او پس از دوره وزارت به عرصه مجلس شورای اسلامی وارد شده و مشق قانون گذاری کرده و همواره در معرض رای مردم بوده است ! لذا آموخته است که باید حق مردم را باور داشت ! این مهم بیانگر توانایی او برای ارتباط با آنها و شجاعت برای پذیرش رای آنان است . پزشکیان نتیجه در معرض رای مردم بودن را به خوبی در نظر دارد که با شعار به میان مردم نمی توان رفت بلکه با ید با حقیقت و صراحت با آنها گفتگو کرد!

پزشکیان باور دارد که بدون مردم امکان حرکت ندارد و همواره تایید مردم را در پیشانی عملکردی خود داشته است. از این رو از دادن وعده ها خیالی پرهیز می کند و یقین دارد که چرخ را نباید از ابتدا ساخت بلکه باید با کمک چرخ ساخته شده مسیر درست را انتخاب کرد . او به یقین می داند که نیمی از جامعه زنان هستند و آنان قادرند که با مشارکت موثر راه توسعه را بگشایند، وی با احترام به حقوق زنان باور دارد که بدون رفع تبعیض واحقاق حقوق شهروندی زنان راه پیشرفت برای کشور هموار نمی شود.

انجمن روزنامه نگاران با حمایت از کاندیدای جبهه اصلاحات ایران اقای مسعود پزشکیان امید آن دارد که مردم با رویکرد "می خواهم زندگی کنم "اورا یاری دهند تا شکاف حاکم بر رابطه ملت و دولت بر طرف  و راه اصلاح و بهبود طی گردد.

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید  

که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید

با آرزوی پیروزی برای آقای مسعود پزشکیان

انجمن رزونامه نگاران زن ایران ( رزا ) ٢١خرداد ١٤٠٣


کانال رسمی جبهه اصلاحات ایران



بیانیه‌ی سازمان عدالت و آزادی به‌منظور حمایت از تصمیم جبهه‌ی اصلاحات ایران در معرفی مسعود پزشکیان به‌عنوان نامزد چهاردهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری 


به نام خدا

در پی سانحه‌ی سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور فقید، کشور به یک‌باره در آستانه‌ی انتخاباتی دیگر قرار گرفت که دارای اهمیتی ویژه است.  


سازمان عدالت و آزادی به‌عنوان یکی از احزاب عضو جبهه‌ی اصلاحات و هم‌زمان با تشکیل ستاد انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری ضمن رصد و پایش شرایط کشور، کنش فعالانه‌ای در جبهه‌ی اصلاحات داشته و با اتکا به خردجمعی و بر مبنای معیارهایی چون پاک‌دستی، توانمندی، باورمندی به اهداف جریان اصلاحات و سوابق اجرایی و سیاسیِ شخصیت‌های ثبت‌نام‌کننده در انتخابات، گزینه‌های خود را در زمان مقتضی به جبهه‌ی اصلاحات معرفی و در انتخاب سه گزینه‌ی نهایی این جبهه منشأ اثر بوده است. 


اکنون که با اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، تبلیغات رسمی انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری آغاز شده‌ است تأکید بر موارد زیر را ضروری‌ می‌دانیم: 


۱) عملکرد فراقانونی شورای‌نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها همچون گذشته ناموجه و به‌دور از شفافیت و توأم با اجحاف و تضییع حق آنان و طرفداران‌شان است و عدم احراز صلاحیت شخصیت‌های خوش‌نام، موجه و خوش‌سابقه‌ای چون دکتر اسحاق جهانگیری و دکتر عباس آخوندی با استانداردهای انتخابات آزاد، منصفانه و مردم‌سالار سازگار نیست.


۲) سازمان عدالت و آزادی ضمن حمایت از جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای منتخب جبهه‌ی اصلاحات ایران، برای موفقیت ایشان در سراسر کشور تلاش خواهد کرد و با عنایت به پاک‌دستی، صداقت، توانمندی، کارآمدی و همچنین روحیه‌ی اصلاح‌طلبانه‌ی ایشان، از آحاد مردم این سرزمین که دغدغه‌ی ایران و رشد، توسعه و کاستن از شیوه‌های غیرخردمندانه و ناکارآمد در اداره‌ی امور کشور را دارند، دعوت می‌کند با مشارکت فعال در مرحله‌ی تبلیغات و نیز شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری، به کاندیدای منتخب جبهه‌ی اصلاحات رأی دهند. 


۳) این سازمان با اتکا به مشی اصلاح‌طلبانه‌ی خود انتظار دارد جناب آقای دکتر پزشکیان موارد زیر را پیش و پس از انتخابات در دستور کار خویش و همکارانش قرار دهد:


الف) امور جاری کشور را براساس قانون اساسی که میثاق ملی ایرانیان است، به فرجام رساند و اجرای بدون تنازل قانون‌اساسی و حکومت قانون، همچون اصل تک دولتی را مهم‌ترین اصل اساسی رویکردهای دولت خود بداند.


ب) حقوق بنیادین شهروندی هم‌چون حق انتخابِ سبک زندگی را که در سالیان اخیر به بهانه‌هایی همچون حجاب و نوع وابستگی‌های سیاسی، قومی یا مذهبی به‌شدت محدود و سرکوب شده است را به رسمیت شناخته، مدافع و پاسدار آن باشد.


پ) اعضای کابینه، معاونان، استانداران، فرمانداران و مدیران را براساس کارآمدی و توانمندی منصوب نماید و از به کارگیری افراد فاقد تجربه، فرصت‌طلب و ناکارآمد بپرهیزد. 


ت) سیاست‌های بین‌المللی و دیپلماسی کشور را با شیوه‌های عقلانی و مبتنی بر عزت و منافع ملی تدوین کرده، با تعامل عزتمندانه با هر دو بلوک غرب و شرق، کشور را از انزوای بین‌المللی خارج و به بازیگری مؤثر و مورد احترام در جامعه‌ی بین‌المللی تبدیل کند.


ث) شرایط اقتصادی کشور را که به واسطه‌ی مدیریت غیرکارشناسی و دخالت عوامل غیرپاسخگو به گره‌های کور دچار شده و معیشت شهروندان را با تنگنای شدید و آیند‌ه‌ی اقتصادی کشور را با دورنمایی تیره روبه‌رو کرده است، با مشورت تیم متخصص و منسجم اقتصادی به ریل عقلانیت و توسعه بازگرداند. 


د) محیط زیست را در حوزه‌های مختلفی چون حفاظت منابع آبی و خاکی، جنگل‌ها و گونه‌های گیاهی و حیوانی، کاهش آلودگی هوای شهری، توسعه‌ی زیست‌پذیری سکونت‌گاه‌های روستایی و... با توان نخبگان و کارشناسان جوان کشور بار دیگر احیا کند.

رییس‌جمهور منتخب با توجه به ابرچالش تأمین آب و بحران منابع آبی و گسترش نگران‌کننده‌ی خشک‌سالی در کشور باید بی‌درنگ کارگروهی فنی با اختیارات و اعتبارات کافی متشکل از مدیران ارشد دولت و متخصصان زبده، سیاست‌های اثربخشی را در این حوزه تعریف و اجرا نماید.


ذ) آموزش، رکن اساسی و مهم توسعه‌ی اجتماعی است. نهاد آموزش‌وپرورش و آموزش عالی کشور به‌سبب سیاست‌های غلط سالیان گذشته از ریل خود خارج و به بیراهه رفته است. انتظار است رییس جمهور منتخب مهمترین اولویت خود را احیای نهاد آموزش‌وپرورش و بهبود شرایط فرهنگیان عزیز قرار دهد.


ر) در حوزه‌ی اجتماعی نیز امید داریم آقای دکتر پزشکیان توسعه‌ی نهادهای مدنی، رفع همه‌ی اشکال تبعیض علیه زنان، افزایش و بهبود دسترسی شهروندان به اینترنت آزاد و بدون فیلتر و حق اعتراضات مسالمت‌آمیز برای عموم شهروندان را در برنامه‌ها و سیاست‌های کلان خود مبتنی بر قانون اساسی لحاظ کند.


کانال رسمی جبهه اصلاحات ایران



‍ سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد


تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی


دکتر مسعود پزشکیان عصر امروز با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی دیدار کرد.


به گزارش جماران، در این دیدار رئیس دولت اصلاحات با تقدیر از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی دکتر پزشکیان به موازین اخلاقی، اظهار امیدواری کرد تا جامعه ی خواستار تحول و اصلاح رویکردها و رویه های حاکم؛ برنامه ها، اولویت ها و گروه همکاران ایشان را در جهت خواسته های خود ببیند و اعتماد جامعه به دولت و انتخابات برگردد.


سید محمد خاتمی گفت: همانگونه که پیش از تایید صلاحیت نامزدها گفته ام، خود را متعهد به حمایت از نامزدهای جبهه اصلاحات می دانم.


وی افزود: حال با ابراز تأسف از رد ناموجه بسیاری از نامزدهای شایسته، اعلام می کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد.



از مشکلات اساسی ما در سیاست خارجی یک نگاه محفلی به وزارت خارجه کسی که با غرب مذاکره می‌کند را متصل به انگلیس می‌خوانیم

مسئله مهمی که پزشکیان آن را درک کرده


رضا نصری


 ‏آقای دکتر میدری، کارشناس همراه دکتر ‌ #پزشکیان⁩ در نشست اقتصادی صدا و سیما، به نکته بسیار مهمی اشاره کردند. ایشان - نقل به مضمون - گفتند یکی از مشکلات اساسی ما در سیاست خارجی این است که یک نگاه محفلی به وزارت امور خارجه داریم. کسی که دارد با غرب مذاکره می‌کند را متصل به انگلیس می‌خوانیم و دیگری را عامل چین می‌دانیم!


‏به نظرم واقعا این‌ یکی از آفت‌های فضای سیاست داخلی ماست که برای کارگزاران سیاست خارجی هزینه فراوان ایجاد می‌کند.


واقعیت این است که کسانی که امروز به ناحق «غربگرا» خوانده می‌شوند کارگزارانی هستند که صرفاً در زمان تصمیم حاکمیت به مذاکره با غرب یا در مسند قدرت قرار داشتند یا اینکه به دلیل تخصصی که در مذاکرات داشتند در این مقاطع از آن‌ها استفاده شده‌ است. 


‏به عنوان مثال به دوران خاتمی نگاه کنید. یعنی زمانی که مطابق خرد جمعی و تصمیم حاکمیتی دولت وقت وارد مذاکره با کشورهای غربی شد.


‏زمانی که در دولت خاتمی مذاکرات هسته‌ای شروع شد، اوج «سیاست تغییر خاورمیانه» در آمریکای سرمست از پیروزی در جنگ سرد و پیروزی و در افغانستان و عراق بود. این سیاست آمریکا - که در دوران کلینتون با تلاش برای تحمیل پیمان صلح میان اسرائیل و نمایندگان فلسطین شروع شده بود - در دوران بوش از طریق مداخله نظامی و تغییر رژیم پیگیری می‌شد. در آن زمان، نومحافظه‌کارانی که در آمریکا به قدرت رسیده بودند تلاش می‌کردند با طرح اتهام ساخت سلاح هسته‌ای به ایران - یعنی اتهامی شبیه به اتهامی که به عراق وارد کرده بودند - زمینه حمله نظامی به ایران را مهیا کنند و گامی دیگر در جهت شکل‌دهی به «خاورمیانه جدید» - با محوریت ایمن‌سازی شاهراه نفت و تفوق اسرائیل در منطقه -- بردارند. 


‏در این میان، هم فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا - که مترصد انتقام گرفتن از مرتکبین حملات ۱۱ سپتامبر بود - برای درگیری نظامی با کشورهای منطقه مهیا بود، هم ایران در «محور شرارت» قرار گرفته بود، هم بودجه‌های کلان برای اپوزیسیون و ایجاد یک دولت انتقالی در خارج از کشور در نظر گرفته شده بود و هم پرونده هسته‌ای ایران - پس از قطعنامه سنگین شورای حکام آژانس - در یک قدمی ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته بود. 


‏در آن زمان، دولت‌های عرب منطقه (آنطور که بعدها در اسناد ویکی‌لیکس هم منشر شد) نیز به شدت برای حمله آمریکا به ایران رایزنی و لابیگری می‌کردند، دولت آریل شارون در اسرائیل به کنگره آمریکا نماینده می‌فرستاد تا به نمایندگان و افکار عمومی آمریکا نسبت به «آماده شدن بمب اتم ایران در شش ماه آینده» هشدار دهند، چین و روسیه (همانطور که بعدها در رای‌گیری‌های شورای امنیت نشان دادند) نسبت به برنامه هسته‌ای ایران رویکرد منفی داشتند؛ و ایران نیز جز چند سانتیرفوژی که در گوشه‌ای می‌چرخید و یک صنعت نظامی که تازه شکل گرفته بود اهرم خاصی در اختیار نداشت. 


‏در این مقطع، تصمیم نظام این بود که از تشدید تنش جلوگیری کند، مانع ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت شود و تلاش کند با تعلیق موقت غنی‌سازی، همکاری با آژانس و مذاکره با کشورهای اروپایی - که خود نگران ماجراجویی جدید آمریکا در منطقه بودند - مانع فضاسازی و بهانه‌تراشی جدید واشنگتن شود. 


‏منتها کسانی که در آن دوران کارگزار این سیاست حاکمیتی بودند لقب «غربگرا» گرفته‌اند و سال‌ها هزینه سیاسی، حیثیتی و شخصی انجام ماموریت‌شان را پرداختند!  


‏در دوران مذاکرات برجام هم همینطور! دلیل ورورد آمریکا به مذاکرات - نه شیفتگی و اعتماد عده‌ای کارگزار سیاست خارجی نظام به آمریکا و غرب بلکه - وجود شش قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت بود که بدون تایید آمریکا - به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت - قابل لغو نبودند؛ و از این رو باز تصمیم حاکمیت بر این شد که با آمریکا نیز مذاکره کند. 


‏منتها باز دولت و کارگزارانی که در مسند مسئولیت بودند - با اتهام غربگرایی و غربگدایی - هزینه این مذاکرات ناگزیر را شخصاً پرداخت کردند!


‏در مورد سیاست نزدیکی به شرق هم اتفاق مشابهی رخ داد. کارگزارانی که پیگیر این پروژه نظام سیاسی کشور بودند این‌ بار با انگ «روسوفیل» و «کمونیست» و برچسب‌های مشابه مواجه شدند.


‏مادام که سیاست داخلی برای کارگزاران سیاست خارجی هزینه ایجاد کند، نمی‌شود از ظرفیت و پتانسیل دستگاه دیپلماسی کشور به بهترین شکل و در جهت تامین منافع ملی استفاده کرد.


‏خوشحالم دکتر پزشکیان و تیم او به درستی این مسئله را درک کرده و از تریبون صدا و سیما به آن پرداخته است.


پیام اقتصاد