بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

سود تسهیلات مسکن از 23 به 18 درصد کاهش یافت

اخبار فوری مسکن و مشاوران املاک:



با تصویب شورای عالی مسکن، نرخ سود تسهیلات مسکن از 23درصد به 18درصد کاهش یافت



روز گذشته آیین واگذاری 10 هزار و 94 واحد مسکونی نیروهای مسلح با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد. در این آیین که علاوه بر اعضای دولتی شورای عالی مسکن، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرماندهان ارتش، سپاه و فراجا هم حضور داشتند، دستورالعمل اجرایی ماده 25 قانون جهش تولید مسکن میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد. مطابق ماده 25 قانون جهش تولید مسکن «وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امکان اجرای این قانون را در طرح‌های مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح فراهم کند.» براساس تبصره 2 این ماده، «نیروهای مسلح می‌توانند از اراضی در اختیار مازاد بر نیاز خود و با رعایت مقررات مربوط، برای اجرای این ماده استفاده کنند.» براین اساس، به نظر می‌رسد دولت از همه ظرفیت‌های موجود کشور، از جمله ظرفیت‌های قانونی مانند قانون جهش تولید مسکن، برای حل این معضل ریشه‌دار در کشور، یعنی تأمین مسکن استفاده کند.




تصویب یک پیشنهاد در مورد مسکن کارگران/ 40 درصد سبد هزینه کارگران در اختیار مسکن


به گفته نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار، قرار است کمیته سه نفره از کارگر، کارفرما و نماینده وزیر کار برای مسکن کارگران تشکیل شود.


اصغر آهنی هاتصریح کرد: گرچه در جلسه شورای عالی کار. نتیجه ای در مورد حداقل مزد کارگران و سبد معیشت کارگران حاصل نشد، اما یک پیشنهاد در مورد مسکن کارگران مصوب شد.


به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، چون حدود ۴۰ درصد سبد هزینه کارگر مربوط به مسکن است، قرار شد کمیته سه نفره با حضور نماینده کارگر، کارفرما و وزیر کار تشکیل شود و از اول سال آینده مسکن کارگران را پیگیری کنند.آهنی ها همچنین در مورد مباحث مطرح شده در نشست ساعات پایانی روز گذشته شورای عالی کار بیان داشت: نرخ تورم امسال بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۴۲.۵ درصد، تورم نقطه به نقطه ۳۵ درصد و رشد نقدینگی ۲۳ درصد و پیش بینی برای سال آینده ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود.



قیمت مسکن گروگان تورم ریالی و بهای ارز

قیمت مسکن گروگان دو اتفاق/ نسخه‌ چینی بازار مسکن ایران را نجات می‌دهد؟


بیت‌الله ستاریان، کارشناس اقتصادی، درباره پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سال آینده گفت: مولفه‌ها نشان نمی‌دهد تغییر خاصی در راه باشد. به هر روی عدم افزایش شدید قیمت مسکن ریشه در سیاست‌های پولی دارد و هر چند دولت می‌گوید قصد دارد نرخ تورم را به محدوده بیست درصد برساند اما چنین سیگنالی تا کنون به اقتصاد ایران مخابره نشده است.


او در پاسخ به این سئوال که ورود چینی‌ها به بازار مسکن تا چه حد در تغییر این معادلات موثر است؟ گفت: من در این حوزه ابهام جدی دارم. چینی‌ها قرار است برای ما چکار کنند؟ نفت بگیرند و مسکن بسازند؟ مگر مشکل ما سخت مسکن است؟ مشکل ما فناوری و تکنولوژی‌های جدید است که اگر قرار به ورود آنهاست، نتیجه‌ حضور چینی‌ها دو تا سه سال آینده روشن می‌شود. پس نسخه مسکن چینی با این فرضیات ابهامات فعلی به نظرم نجات بخش نخواهد بود .


قیمت مسکن گروگان تورم ریالی و بهای ارز در بازار خواهد بود و این دو عامل بیش از هر عامل دیگری قیمت‌ها را دستخوش تغییر خواهد کرد| خبرآنلاین


بازار ساختمان در ایران پایدارنسیت/کشور نیازمند به ورود تکنولوژی‌های چینی است .

چالش های بازار مسکن ایران / به چینی ها نیاز داریم


پژوهشگر صنعت ساختمان بیان کرد: بازار ساختمان در ایران پایدار نبوده و کشور نیازمند به ورود تکنولوژی‌های چینی است تا در فرآیند ساخت و ساز از سرعت و کارایی بیشتری برخوردار شود.


کامبیز یوسفی توضیح داد: ساخت مسکن در کشور به ضعفی رنج می‌برد و به نظر می‌رسد کشور در زمینه ساخت و ساز دچار خیانت شده است. این موضوع به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت پایین در ایران است که عمر مفید ساختمان‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به زیر ۳۰ سال کاهش یافته است


پژوهشگر صنعت ساختمان در ادامه تاکید کرد: دوره کرونا، تغییر اقلیم و جنگ متخصصان این صنعت را بر آن داشت تا در زمینه ساختار معماری و همچنین مواد و مصالح ساختمانی به فکر تولید مصالح به روز و با کیفیت باشند. طول عمر بیشتر ساختمان‌ها و ابنیه، افزایش کیفی مصالح ساختمانی، سبک‌سازی آنها و در عین مقاومت بیشتر، برخورداری از ویژگی‌هایی همچون ضد آتش بودن، عدم نفوذ صدا، ضد آب بودن، ۱۰۰ درصد نسوز بودن و غیره، در پروژه‌های آینده‌پژوهی صنعت ساختمان مطرح شده است.

در سال 1402 قیمت مسکن قیمت بر مدار تعادل حرکت کرد، البته در بهمن ماه قیمت‌ها دچار نوسانات جزیی شد

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۳


درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده اظهار کرد: در سال 1402 قیمت مسکن قیمت بر مدار تعادل حرکت کرد، البته در بهمن ماه قیمت‌ها دچار نوسانات جزیی شد


وی با بیان این‌که امسال، سال خوبی برای مشاوران املاک نبود، افزود:‌ رکود حاکم بر بازار مسکن،‌ درآمد مشاوران املاک را تحت تاثیر قرار داد و آنها نتوانستند درآمد خوبی حتی در حد و اندازه گذراندن زندگی داشته باشند.


وی با بیان این‌که در تهران حدود 15 هزار مشاور املاک دارای مجوز داریم، یادآور شد: به دلیل رکود تعدادی از مشاوران املاک از این شغل خارج شده‌اند.


نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که میانگین درآمد مشاوران چقدر است،‌گفت:‌ به‌طور میانگین یک مشاور در ماه مانند کارمندان یعنی حدود 15 میلیون درآمد داشتند. البته در برخی مناطق درآمدها بعضاً بیشتر از این رقم است

کسانی مثل ثابتی چه پشتوانه‌ای دارند؟/طرف می‌گوید من رأی ندادم اما به او گفتن رأی دادی!

پزشکیان: اگر در ۸ سال ۱ میلیون مسکن بسازند اسمم را عوض می‌کنم /کسانی مثل ثابتی چه پشتوانه‌ای دارند؟/طرف می‌گوید من رأی ندادم اما به او گفتن رأی دادی!


نماینده تبریز گفت: آقای ثابتی و افرادی که آمدند، چه پشتوانه و فعالیت علمی، کارکردی در این کشور دارند؟! اگر بخواهند کار کنند، عیب پیدا خواهند کرد و وقتی که عیب پیدا کنند برای آن‌ها هم پرونده‌سازی خواهد شد. مدیریت کردن و اداره کردن سیستم با اداره کردن مملکت متفاوت است، با این روند علی می‌ماند و حوضش و هیچکس نمی‌ماند.


هر چه به ۱۱ اسفند نزدیک‌تر می‌شدیم؛ حواشی مختلف نسبت به آن بیشتر شد؛ از رد و تائید صلاحیت‌ها گرفته تا دادن لیست های متعدد؛ و تا به امروز، جدل بر سر ریاست مجلس.