بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

بانک اطلاعات املاک در شهر بهارستان

مشاور و کارشناس املاک در بهارستان (مرجع املاک بهارستان اصفهان)نخستین سامانه اینترنتی خرید و فروش املاک در بهارستان اصفهان

اعلام کاندیداهای اصلاح طلبان

اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی‌های خاص خود را داشتند، اما شهادت رئیس‌جمهور و همچنین برگزاری انتخابات زود هنگام باعث شد تا آنها نیز در محدود زمانی کوتاه برنامه‌ریزی‌های خود را برای حضور ثمربخش و قدرتمند در انتخابات 1403 انجام دهند.




در همین راستا نیز نخستین بیانیه جبهه اصلاحات در خصوص راهبردهای این جبهه منتشر شد که مهم‌ترین نکات آن بحث مشارکت مشروط در انتخابات، معرفی نامزد یا نامزد‌های اختصاصی و انتخابات نامزد یا نامزد‌های اختصاصی جبهه اصلاحات از میان شخصیت‌های متعهد به نمایندگی از مواضع و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان بود. نکته مهم نیز این بود که اسامی نامزد یا نامزد‌های جبهه اصلاحات پیش از پایان بررسی صلاحیت‌ها طی بیانیه‌ای به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. پس از آن نیز طی روزهای اخیر حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی؛ رئیس دولت اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود ضمن تایید راﻫﺒﺮد اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﺟﺒﻬﻪ اﺻﻼﺣﺎت و با بیان اینکه اگر پیشنهاد جبهه محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم نوشت: نامزد مورد نظر باید در باور و عمل ملتزم به اصلاحات و تحول و تلاشگر در جهت اصلاح در همه عرصه‌های ساختاری و رویکردی باشد. فهم درﺳﺖ ﺗﺤﻮﻻت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت زﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن و بخش متوسط و پایین جامعه به‌خصوص بخش‌های کمتر برخوردار از یکسو و جلوگیری از افول سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی که متاسفانه روز به‌روز تضعیف شده است و تلاش پیگیر برای بهبود زندگی و معیشت مردم با رویکرد اقتصادی مطلوب در جهت توسعه همه جانبه و پایدار همراه با عدالت از سوی دیگر، دارای اولویتی اجتناب ناپذیر است. در همین راستا نیز روز گذشته میثاق‌نامه جبهه اصلاحات منتشر شد و همچنین هفدهم خرداد جلسه‌ای با حضور ۶ کاندیدای نهایی اصلاحات یعنی آقایان آخوندی، پزشکیان، جهانگیری، شریعتمداری، صادقی و خانم زرآبادی و همچنین نمایندگان احزاب عضو جبهه، برگزار و در خصوص کاندیداهای نهایی تصمیم‌گیری و قرار شد نامزدهای مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران تعهد خود را نسبت به میثاق‌نامه جبهه اصلاحات به‌شکل کتبی اعلام کنند.


* 3 نامزد جبهه اصلاحات


طی روزهای گذشته گمانه زنی‌هایی در خصوص نامزدهای مورد تایید جبهه اصلاحات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مطرح شد و حتی خبری مبنی بر انصراف همه کاندیداها به نفع اسحاق جهانگیری منتشر شد که بلافاصله از سوی کاندیداهای اصلاح‌طلب تکذیب شد. اما عصر دیروز بالاخره پس از گمانه زنی‌های بسیار کاندیداهای اصلی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری رونمایی شدند. در همین راستا سخنگوی جبهه اصلاحات خبر داد که رای گیری در نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات برای تعیین نامزد این جبهه در انتخابات انجام شد. جواد امام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به ترتیب حروف الفبا، آقایان عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری حائز دو- سوم آرا به عنوان کاندیداهای معرفی شده از سوی جبهه اصلاحات ایران شدند. همچنین، خانم حمیده زرآبادی حائز بیش از نصف آرا مجمع عمومی شد. نامزد نهایی جبهه اصلاحات متعاقبا از بین همین افراد انتخاب می‌گردد.


 

هشدار بازگشت تحریم سازمان ملل/ تهدید صریح برای «اعمال مجدد» تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران



در این نامه سه کشور اروپایی، جزئیات نقض برجام (توافق هسته‌ای 2015 / 1394) توسط ایران را توضیح داده اند. 


هدف این اقدام، افزایش فشار بر ایران برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای و تلاش برای جلوگیری از بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران است.


نامه ارسال شده از سوی بریتانیا، فرانسه و آلمان حاوی تهدید صریح برای «اعمال مجدد» تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نیست اما در متن آن اشاره شده قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که از توافق هسته‌ای برجام محافظت می‌کند و اختیار اعمال مجدد تحریم‌ها را می‌دهد در 18 اکتبر 2025 (26 مهر 1404) منقضی می شود.


سه کشور اروپایی عضو برجام هستند. در صورتی که این سه کشور با ارسال نامه "نقض برجام توسط ایران" به شورای امنیت ، درخواست کنند تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران بازگردند این تحریم ها به صورت خودکار و بدون نیاز به تصویب شورای امنیت، دوباره علیه تهران اعمال خواهد شد./عصر ایران


پیام اقتصاد


درباره وضعیت بغرنج خانه‌اولی‌ها

 قیمت آپارتمان نوساز در تهران و‌ کشور؛ چند؟

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نوشت:

 پژوهش‌های اخیر یک صاحب‌نظر بخش مسکن درباره وضعیت بغرنج خانه‌اولی‌ها به شناسایی قیمت میانگین آپارتمان‌های نوساز در تهران و کشور منجر شد.

فردین یزدانی در این پژوهش قیمت واحدهای مسکونی نوساز در تهران را مترمربعی ۱۰۰ میلیون و در کشور نیز ۵۴ میلیون تومان برآورد کرده است.

 قیمت‌ها مربوط به بازار معاملات مسکن اسفند ۱۴۰۲ است.

مطالعات این پژوهشگر که در «اکوایران» تشریح شده نشان می‌دهد، خانوارها بالای ۵۰ سال زمان می‌برد تا بتوانند با درآمد سالانه‌شان صاحب خانه شوند.

 در این مطالعه تاکید شده بخش زیادی از زوجین توان خرید خانه ندارند و آن اقلیتی که می‌خرند متکی به «درآمد مرجع» یا همان «ثروت پدر و مادر» هستند.

 یزدانی در این گفت‌وگو خطاب به دولت جدید، شرط اولیه خروج از وضعیت کنونی بازار مسکن را «رشد اقتصادی پایدار در بخش صنایع کوچک و متوسط» معرفی کرد.

#دنیای_اقتصاد #مسکن #بازار_ملک #تورم #دولت_چهاردهم #اکو_ایران